lördag 22 januari 2011

Dancing on my own…

Är alldeles svettig och lita andfådd. Har precis tittat på P3 Guld och det är samma sak varje år, det går inte att sitta still! De plockar alltid in så bra live-akter att jag bara far upp och börjar dansa som en tok. I år inte minst till Familjen, Oskar Linnros och fantastiska Robyn… vilken underbar avslutning hon bjöd på! Den avslutningen nådde nästan upp till samma klass som det året (minns inte när) Maskinen avslutade, det var jävligt maffigt…

”Alla som inte dansar är våldtäktsmän”… så det är fan klart man dansar. Jag dansar dock mest när ingen ser. När persiennerna är nerdragna och jag är ensam. Men jag dansar.

Och Oskar Linnros, hur bra var han ikväll…och alltid?. ”Jag var ett loppisfynd hon ville ha nått och jag blev använd en gång mest på skämt”. Hans musik höll mig verkligen i handen under hösten och senaste livespelningen var riktigt bra.

Är jag sugen på konsert eller är jag sugen på konsert? Tur som är har jag en inbokad kommande vecka (äntligen ”…Björnstammen”) och så ska jag ju se Håkan och The Ark i vår, men jag måste ju klämma in lite fler innan festivalsommaren drar igång.

Inspirerad av en nyfunnen vän funderade jag under dagen på vad jag kan göra för saker för att må bra, att gå på konsert ligger verkligen högt på den listan må jag säga. Och så kan jag ju sno en sak jag läste på någons blogg eller vart det var… ”Jag knarkar musik och andas fotografi”, klockrent! Även om jag brukar säga att musik är som syre.

Shit. Hur ska jag kunna stilla mig och sova nu? Kanske ska jag varva ner med en film… kanske en av Pedro Almodóvar.

Inga kommentarer: