torsdag 17 juni 2010

Riksdagsdebatten…

Har jobbat idag men följt kärnkraftsdebatten i riksdagen via SVT Play… och de håller fortfarande på. Ingen röstning har skett än. Tycker det borde bli dags snart. För visst är det viktigt att de debatterar och alla som vill får komma till tals men det har ju tendens att bli lite segt.

Inte helt konstigt ger jag 1-0 till de de rödgröna mot den grå.
Och Maria Wetterstrand valt helt grym! Hon så ut och pratade precis som jag känner mig. Faktiskt känns det som om hon är den enda som förstår allvaret i frågan.

Ett STORT PLUS också till socialdemokraternas Tomas Enroth när han snyggt smög in en av mina andra hjärtefrågor i dagens debatt…
”verkar det krångligt ja, verkar det obegripligt, ja, det är ungefär lika tokigt som att hävda att man räddar valarna genom att tillåta valjakt.”

Till sist måste jag säga att jag faktiskt fått ett svar på ett av de mail jag skickade till olika politiker igår. Det vara en centerpartist som svarade, tyvärr med bullshit men han svarade, det gillade jag.

Inga kommentarer: