fredag 18 juni 2010

Bröllopsyran har startat…

Kan hända att den senaste tidens bröllopsprogram etc. har hjärntvättat mig men nu börjar jag verkligen hänga på det här kronprinsessbröllopet.

Ikväll tyckte jag det tog fart på riktigt med alla dessa tillresta gäster och gåenden på röda mattor. Jag som har en viss förtjusning över fina klänningar (kan återkomma till det i ett annat inlägg) fick en rejäl dos.

Och nu avslutas snart festföreställningen i Konserthuset. En helt ok blandning av musik (för vad man kunde vänta sig menar jag). Men Marlena Erman kunde man ju sumpat (då bytte jag kanal) och vad i hela fridens namn hade Magnus Uggla där att göra? Med honom försvann ju “magin” en stund. Men Helen Sjöholm är ju helt fantastisk och att Lisa Nilsson sjöng Sveriges bästa kärlekslåt , kents “Utan dina andetag” kändes som pricken över i.et. Även om jag undrar vad en viss Jocke Berg tyckte om det. Kul gubbe också den där konsertchefen. Haha. Och sådär kungligt perfekt med en barnkör i slutet.

Imorgon blir det den riktiga “festen”. Ska erkänna att jag tänkt titta hela dagen. Inte just för att det är kungligt bröllop utan mest för allt det andra, själva spektaklet; jätte tv-sändning, klänningar, hästar, musikframträdanden och min syrra då som står där någonstans utmed kortegevägen i sin uniform och ska skydda kungligheter med sitt li(?!).

Ok då. Jag ska väl se det lite för Victoria och Daniels också och för kärleken!

Inga kommentarer: