lördag 19 juni 2010

Det kungliga bröllop...

Sen kväll med Luuk... på TVn. Jag följer SVTs sändning från bröllopet och har så gjort hela dagen. Som jag skrev igår tittar jag mest för att det är ett sånt jäkla stohej, en historisk händelse, en gedigen tv-sändning, massa folk och fina klänningar. Måste erkänna att det har blivit lite tjatigt att ha tvn på hela dagen men det kan man stå ut med en dag som denna. Kristina Luuk har förövrigt gjort sändningen en aning roligare. På tal om Luuk, så var det faktiskt i samband med inspelningen av "Sen kväll med Luuk" som jag för första och enda gången har sett Viktoria på riktigt. Minns dock bara att hon hade en parfym som luktade sjukt gott (hon gick väl 1-2m ifrån mig).

Tycker det blev en fin dag och fint bröllop. Kungligt! Haha. Men ändå inte så skrytigt och lite miljötänk har jag hört, plus för det! Men framförallt måste jag hålla med alla som säger att Viktoria och Daniel ser så förälskade ut och det är ju egentligen det finaste. Att se förälskade människor är ju fint oavsett om de är kungliga eller inte. Och jag blir lite avundsjuk, vill också vara förälskad, dock inte alls sugen på att vara kunglig. Älskar ju visserligen fina klänningar, men inte att bära själv.

Gillade Viktorias "tal till folket", men jag hade gärna sett Daniel säga något men jag hoppas att han kanske tar till orda under middagen. Daniel, förlåt Prins Daniel haha, är annars min favorit idag eftersom han (trots att han börjat kunglighetsvinka) fortsätter med att "morsa" på folk, det hoppas jag han fortsätter med. Sen påminner han ibland (i röst och rörelse) om en kille jag en gång var förälskad i så jag kan till en liten del förstå Viktoria.

Dags att krypa ner i sängen och invänta resten av talen och bilder på tårta och dans. Sen ska jag sova och imorgon hoppas jag vara befriad från denna kungliga hjärntvätt.


PS: Ber om ursäkt om jag skriver konstigt men nu är jag sjukt trött. *gäsp*

Inga kommentarer: