fredag 7 maj 2010

När hjärnan är kidnappad...

Idag har jag varit fruktansvärt lat. Förutom att jag var hos frisören mellan 9-10 har jag tamifan inte gjort ett skit. Eller det är just skit jag gjort, suttit bakom datorn och kollat upp saker hit och dit men inget viktigt egentligen.

Känns som om min hjärna är kidnappad av utomjordingar, eller nej men jag har massa saker jag borde (och till viss del också vill) göra men jag kommer liksom inte igång med det. Dessutom känner jag mig riktigt dålig på beslut just nu. Exempelvis spelar energigivande "Maskinen" här i stan i kväll. Men inte har jag köpt någon biljett och inte verkar det just nu som om jag tänker gå. Kanske för att mamma sa "de kommer ringa runt till alla ålderdomshem och undra om någon fattas, om du går till Safiren en fredag", eh stämmer förmodligen... 27år och en gamling är jag, haha. Jag tror dock jag hängt på konsertställen med betydligt lägre medelålder, men jag har visserligen aldrig varit på Safiren. Om ingen/inget får mig att ändra mig den närmsta timmen så får jag väl nöja mig med att se Slagsmålsklubben på onsdag (om jag får tag i biljett) och vänta med Maskinen till "Putte i Parken"? Kan ju dansa loss här hemma istället, om jag får bort mig från den här förbannade datorn.

Jag tror jag vet vad min lathet/rastlöshet kommer sig av... jag går faktiskt mest runt och längtar till måndagen... men för det ska jag väl försöka att inte dega bort hela helgen. Något vettigt ska jag väl kunna hitta på, i alla fall spola förhoppningen om att telefonen ska ringa.

Äh, nu är det skärpning. Ska lyssna på CITY, Den Svenska Björnstammen och lite annat samt dansa/städa ordning denna lilla lägenhet. Ja det ska jag!

Inga kommentarer: