söndag 9 maj 2010

Aldrig ensam...

Längtan efter sommaren och alla konserter har verkligen satt in. Har suttit och spanat in alla band/artister som är klara för "PIP" i år och det känns riktigt bra. Förutom några riktiga favoriter jag lyssnat en hel del på så finns det några som gör mig riktigt nyfiken. Tror det finns stor risk att det beställs en hel del skivor när jag kommer hem därifrån (precis som förra året). Idag har jag förresten beställt (bland annat) Jonathan Johanssons skiva "En hand i himlen". Kan liksom inte släppa hans musik sen jag hörde han på Pop Culture (bilder därifrån). "Aldrig ensam"(videon är snygg!) har fastnat i mig. Har många sådana låtar nu; som jag liksom måste höra hela tiden! Två andra är "Kom igen Tjompa" med City (även "G i Matte A" går varm) samt Hästpojkens "Gitarrer & bas, trummor & hat". Antagligen blir det ju några konserter eller festivaler till, måste ju åtminstone få in en Winnerbäck spelning! Men vad jag känner att jag verkligen vill se live nu är Den Svenska Björnstammen! Hoppas verkligen att någon gör mig tillfreds, KOM IGEN PUTTE! BOKA!

Det finns mycket skit med facebook men en verklig positiv sak är ju när man hittar gamla vänner. Som min "bästis" från högstadiet och en gammal brevvän från ... ja herregud så länge sedan. Det finns så många som man liksom tappat på vägen trots att man inte alltid velat, det bara blivit så, man blir äldre, flyttar, reser, blir olika, utbildar sig, skaffar familj osv. Men ändå finns de ju där någonstans, alla man mött är ju en liten bit av ens liv och har på något litet vis påverkat en att bli den man är.

Inga kommentarer: