torsdag 13 maj 2010

I love Slagsmålsklubben...

Det ska inte bli något långt inlägg för kl. är snart 2, på natten alltså! Men jag känner att jag måste göra något för att varva ner innan jag går och lägger mig. Att skriva av sig är bra.

Har precis kommit hem från Norrköping (fan jag tror jag börjar bli lite kär i den stan!). Var på ungNTs lilla konsertevenemang på Skandiateatern. Kunde inte låta bli, Slagsmålsklubben skulle ju spela. Vad jag älskar dom, så jävla sköna! Björn är ju nummer ett (av en jävla massa anledningar), Frej spottar ur sig "visdomsord" på sin underbara dialekt, Kim ser så där lagom söt och förvirrad ut som han alltid är(?), och "Beebop", Joni och Hannes är bara stencoola. Haha. Ikväll kom bland annat visheten att "skapa ett band och spela på instrument som ingen annan spelar på, så slipper ni gå i skolan" "...då kan ni bo ihop med kompisar, göra musik, spela tv-spel, spela pingis...". Ja, de får då mig alltid på gott humör vart jag än hör eller ser dem. Och pigg blev jag också..

Har varit fruktansvärt trött idag och haft huvudvärk sedan jag vaknade. Satt på jobbet fram till konserten och ägnade faktiskt någon timme åt att sova (eller mer vila). Gick iväg vid 20 och var jätteseg när de första banden spelade. Jag trodde nästan jag skulle somna. Men sen kom SMK och jag blev pigg... och lite Maskinen musik i bilstereon på vägen hem så gick det strålande att köra bilen. Måste ha en SMK t-shirt tror jag, tyvärr hade jag inte med mig tillräckligt med pengar och jag tror nog att jag kan komma över en mycket billigare på annat sätt, man har ju sina kontakter.

Tänkte skriva lite om att vara 27 och gå på konserter bland - 20 åringar, men ser att klockan tickar på så det blir en annan dag. Sovdags. Puss!

Inga kommentarer: