onsdag 19 maj 2010

Att skaka av sig…

Måste bara skriva av mig och med tanke på att jag skakar så jävligt samt har ett sår på handen kan jag omöjligt göra det för hand just nu. Vet i och för sig inte vad jag ska skriva eftersom det som rör sig i min hjärna och i hela kroppen (och är stark orsak till skakningarna) just nu inte är något som någon annan behöver veta. Men jag kan ju alltid skriva om något helt annat, typ det vanliga musik och konståkning.

Igår kom nämligen paketet från Schweiz med kläderna jag beställde i från shoppen på Stephane Lambiels webbsida. Sjukt snygg mössa och tröja och de passade perfekt! Tyvärr är det ett bra tag innan det blir väder för mössa. Kanske lägger upp en bild någon dag på hur jag ser ut i det.

Så kanske någon undrar vad jag tycker om The Arks nya skiva? Med tanke på The Arks betydelse i mitt liv. Och vad kan jag då säga om “In full regalia”? Har inte lyssnat på den tokmycket eftersom jag är inne i en period med helt annan typ av musik, men jag tycker om det jag hör. Inte börjat älska det riktigt än men jag antar att det kan komma. Särskilt efter att ha sett/hört det live. Det som slår mig först är att jag till skillnad mot tidigare skivor tycker bäst om de lugna låtarna. “Stay with me” och “Have you ever heard a song” är smått underbara. Men något i närheten av “It takes a fool to remain sane” och “Let your body decide”  finns där inte… men å andra sidan är det skönt när band/artister förändrar sig. Och vi har ju redan de där låtarna…

JAG har redan de där låtarna. Och de finns med mig när jag gör vissa saker. Exempelvis sådant som får mig att skaka.

Inga kommentarer: