torsdag 20 maj 2010

Att kliva vidare…

Funderar på att sticka in alla knivar på en gång (alltså inte bokstavligt), ta en långpromenad i regnet (vart det regn de lovade nu är?), och sedan se Brokeback Mountain och grina sönder ansiktet för att sedan återuppstå på andra sidan, så som jag brukar ta itu med det. Eller “bryta ihop och komma igen” som Per Elofsson en gång sa. Det konstiga är dock att jag kan känna mig så ledsen och så glad på samma gång, kanske är medicinen haha.

Imorgon har jag dock tänkt åka till Kolmården. Känner att jag behöver träffa lite djur, ska sitta i “barnens lantgård” och klappa minigrisar till någon börjar undra om jag är galen. Sen ska jag sitta i delfinlagunen och insupa lugnet i någon timme… få hoppas att det inte är så många barn på plats. Hade ju hoppas på att det skulle spöregna, det bästa sättet att slippa trängas på Kolmården, men nu ser det tyvärr ut som att det blir sol, nedrans.

Nu ska jag se Sverige mot Danmark i hockey – VM, känner verkligen stämningen idag när jag har 26 grader varmt inne och 21 ute i skuggan! Flytta VM förböveln!

Inga kommentarer: