tisdag 3 november 2009

En tisdag i november...

Idag är det lite bättre. I stort sett frisk och var på jobbet. Luleå var ju snälla och vann igår så det kanske var en anledning till att mitt humör börjar höja sig. Eller så är det Helges förtjänst. Helge är en katt som bor i samma hus som jag. Igår när jag gått och lagt mig råkade han kila in i tapphuset och höll sen låda en bra stund innan någon släppte in eller ut honom. Trapphuset är lyhört och Helge är den mest "pratande" katt jag mött. Egentligen borde jag kanske tyckt att det var störande men jag kunde inte låta bli att ligga där och fnissa åt honom, för det lät så roligt. Men lite synd om honom var det ju. Ett tag tänkte jag nästan släppa in honom till mig men jag kom på att jag inte har någon kattmat och att det kanske skulle räknas som kidnappning eller något.

Lika roligt besök i trapphuset var det inte när jag vaknade 02.40 inatt och tittade ut genom fönstret. Två personer kommer ut varav en med ficklampa. Hmm... lite misstänksam blir man ju när det bara för en vecka sedan var inbrott i källareörråden.

Lyssnade på på "Morgonpasset" i morse, Timo var gäst och det gav mig en bra start på dagen. Blev lite sugenTimo konsert!

På tåget hem satt jag som vanligt och filosoferade lite. Kom att tänka på en film som vi gjorde på gymnasiet. Satt där och log för mig själv, den var så B att den är bra... eller nej, men kul hade vi. Spelade bl.a. in delar av den i ett ambulansintag på vårdcentralen och på ett äldreboende, hur sjutton gick det till?

När jag skulle kliva av tåget, skulle Marcus Birro kliva på. Det var tråkigt, jag hade gärna sagt några ord till honom (om han hade velat lyssna är en annan sak). Det finns en hel del som jag gillar med Marcus Birro inte minst hans böcker och hans fantastiska sätt att ta människor som ringer in till Karlavagnen. Ser fram mot nya boken, frågan är bara när kommer den? Det skulle jag passat på att fråga.

"En del har tur i spel, en del har tur i kärlek", sägs det ju. Jag har inget av det. Han jobbade inte så jag köpte en Trisslott, en nitlott. Så kan det gå.

Nu dags för en annan Helge (än katten alltså) som får mig att fnissa lite. Helge Skog i "Halv åtta hos mig". Kan inte hjälpa det, men jag tycker det väldigt roligt med hans kommentarer och det gör kvällsgöromålen (matlagning, äta, diska) lite roligare.

Inga kommentarer: