torsdag 5 november 2009

Att vara förberedd...

Winnerbäck ställer in kvällens konsert i Stockholm pga. sjukdom i bandet. Svininfluensan står det på vissa ställen, om det är sant eller inte vet jag inte men det gör mig lite nöjd. Eller verkligen INTE NÖJD att någon är sjuk och särskilt inte någon som jag tycker om men jag är nöjd att jag inte köpt någon biljett till Winnerbäcks höstturné, ja... att jag har inte köpt någon biljett till något faktiskt. Jag vet att det kanske låter lite hysteriskt men jag har konsertförbud, bioförbud osv. på grund av svininfluensan och ställde in mig på det redan efter alla festivaler i somras. Men gud så jobbigt det är, jag har ett enormt konsertsug, och vad jag hela tiden får påminna mig själv "nej du, det där går inte tänk på svininfluensan", ex. idag när jag såg att Detektivbyrån snart ska spela i Norrköping. Men jag vill verkligen inte dra på mig en sjukdom som man kan dö av och jag hör ju till en av (icke officiella) riskgrupperna - de med otur.

Ser på det sättet fram emot att få ta det där vaccinet, men annars kan jag säga att jag verkligen inte gör det: För det första måste jag bortse från min etik och moral genom att ta del av något som innehåller djur (hajleverolja) och och är testat på djur. Hemskt no1. Sen finns det ju risk att man mår dåligt av själva vaccinet, mamma som redan tagit vaccinet blev "konstig" och fick ont i armen. Hemskt no2. Och så är det det där med att köa och få en spruta. Jag är spruträdd och får ibland panik i köer. Hemskt no3. Men ang. det sista gav mamma mig ett tips (eftersom jag sällan får panik i konsertköer) "låtsas att du köar in på en Springsteenkonsert". Yes, det blir säkert skitlätt! Lär bli rätt besviken när Bruce visar sig vara en sjuksköterska med spruta. Får se hur det går och hoppas att jag överlever fram till vaccineringen.

Vad det gäller musiken får jag hålla mig till skivor istället för konsert. Imorgon kommer (förhoppningsvis) Röd, Kents nya album. Ska bli spännande att höra men jag har inga förväntningar. Och om jag ska vara helt ärlig så väntar jag just nu än mer på Boys II Men, Maskinens album som skulle kommit den 4e men blev uppskjutet till den 18e. Kanske märkligt att jag väntar som en tok på just den skivan men som jag nog nämnt förrut är det något med Maskinen som liksom ätit sig in i min hjärna och den vill bara ha mer, så jag accepterar det.

Bättre att musik tar över ens kropp än influensa.

Inga kommentarer: