onsdag 5 augusti 2009

Dyra och billiga nöjen..

945 kr delat på 75min blir ca 13 kr/minut. Det är något märkligt att räkna så men jag gjorde det ändå. Idag släppte nämligen Way out west spelschemat med tider osv. Antony and the Johnsons spelar 20.15 - 21.30, lite längre hade inte varit fel, men det är ju festival. Och 13kr /min är de ju verkligen värda. Och även om jag åker dit bara för att se den konserten är jag ju inte direkt ledsen för att Timo Räisänen också spelar några timmar tidigare och Laakso. Men Laakso börjar spela en timma innan Antony så jag lär inte få se mycket av Laakso om jag ska stå långt fram på Antony. Men jag har inte köpt någon biljett än, har några detaljer kvar att kolla upp innan jag bestämmer mig. Hoppas inte biljetterna tar slut för fort. Om jag åker ska jag iallafall bara vara där på fredagen men jag kan ändå inte låta bli att bli lite irriterad på att Patrick Wolf fått speltid vid 13 på lördagen, många andra var visst inte glada över det och det kan jag verkligen förstå, Wolf kl 13!? låter som en konstigt kombination men vem vet. Nog om det nu, får se hur det blir med allt. Det är iallafall inget förbud mot systemkameror längre puss på "Wow"! och puss på "Putte"!

Idag var jag ledig, var med mamma, syster, systerdotter, moster och kusins familj på Sagostigen. Har inte varit där sedan jag var liten och det mesta var sig likt? Jag vet inte, har nog lite fel på minnet eller något. Men det var en trevligt lite utflykt och lilla E sprang runt som en illbatting på studsmattorna.

När jag kom hem hade boken jag beställt från CDON kommit, men inte paketet med skivorna och det sistnämnda skickade de först. Nu oroar jag mig för att de har kommit bort. Jag står fasiken ut med att vänta längre, vill ha mina skivor NU! Hoppas på imorgon.

Två jobbdagar kvar denna vecka, sedan helg! Då ska jag åka till sjön eller poolen och bada om vädret håller i sig. Det är varmt nu.

Inga kommentarer: