måndag 22 juni 2009

Luddig fred och kärlek...

Trodde inte Peace & Love kunde bli mer luddiga, men det gick visst. Idag går att läsa på deras sida...

"Vilka regler gäller för kameror på området? Det är tillåtet att ta in vanliga kameror och digitalkameror på festivalområdet med vissa förbehåll. Vi ber er att lämna längre teleobjektiv hemma, många av de band som spelar tillåter inte sådana objektiv. Ni kan få er kamera omhändertagen av bandens security. Systemkameror med utbytbar optik tas alltså med på egen risk"

Ja ha?! Någon som kan tolka åt mig? Får jag ta med mig kameran och mitt objektiv (det är ju visserligen inte ett "längre teleobjektiv" utan ett teleobjektiv) på egen risk, dvs. fotografera de band som tycker det är ok, men riskera att bli "bestulen" av säkerhetsvakter om artisterna inte tycker det är ok? Eller får jag inte ta med kameran alls? Det känns verkligen som att spela roulette. Nu sitter jag alltså och gissar mig till vilka artister, av de jag ska se, som inte vill bli fotograferade med systemkamera. Detta är knas.

Varför inte göra det väldigt enkelt och tillåta alla kameror på området men inför en spelning med de artister/band som inte vill bli fotograferad säga alt. sätta en skylt någonstans som säger att "det råder fotoförbud på denna konsert" och att de som inte lyder detta riskerar att åka ut från området eller vad de nu vill. Kanske i och för sig är så det blir också, inte vet jag.

Jag är högst förvirrad, behöver tydliga svar inte en massa luddighet.

Inga kommentarer: