tisdag 23 juni 2009

Man får glädja sig åt den lilla tur man har...


Jag kanske inte har tur i spel och kärlek men någon sorts tur måste jag ju ändå ha.

Glad att jag inte slog sönder mig eller något annat i söndags. Letade fram en liten bild för att visa på händelsen. Jag skulle nämligen ställa upp min bordsugn (inringad) på sin vanliga plats, ovanpå skåpet. Som vanligt ställde jag mig på pallen (inringad), den är vinglig men det brukar gå bra. MEN i söndags klev jag upp med ugnen i famnen och när jag skulle lyfta den lite högre så tappade jag balansen, stod på ett ben och kände att detta kommer inte gå vägen. Tanken som slog mig var "rädda ugnen och trilla inte bakåt., sagt och gjort. Jag föll snett framåt med ugnen framför mig, pallen flög iväg och det blev en jävla duns borde hörts i hela hyreshuset. Jag blev lite skakis men insåg snart att jag klarat mig och allt annat också, till och med fönstret, även om det var väldigt nära. Jag slog dock i hakan, men det ömmar bara lite. Och var ugnen står nu? ja på skåpet såklart!

Idag på tåget tappade jag ut alla mina småpengar, de rullade iväg och jag tyckte att jag nog fick upp färre än jag tappat, men jag orkade inte anstränga mig mer för att hitta dem. Men när jag sedan gick av tåget och började gå hemåt insåg jag vart de försvunna slantarna tagit vägen, de hade trillat ner i min sko! Fattar verkligen inte hur det gick till, det är inga vida skor jag har, de sitter åt kring vristerna.

Inga kommentarer: