lördag 9 maj 2009

Storstädning i det lilla....

Har städat hela dagen, i väldigt lugn takt måste tilläggas. Det är nästan svårare att storstäda mina 24,5 kvm än en hel villa, man vet liksom inte vart man ska göra av allt. När jag städade mitt rum när jag bodde hemma flyttade jag nästan alltid ut allt i ett annat rum, det är omöjligt här. Men jag delar in lägenheten i kök, sovrum, vardagsrum och hall ändå, trots att det inte existerar och genomförde städningen i den ordningen. In i varje vrå och allt från kylskåp till dra fram säng osv. Jobbigt och nu har jag ändå badrummet kvar som visserligen mest är plocka ordning och sedan spola allt med duschslangen haha.

Har som sagt inte tokstädat utan brutit för att se lite tv, kolla in på datorn, lyssnat på radio och musik. Bland annat har jag lyssnat på The Mo. Och jag har insett att jag alltid får en väldigt speciell känsla när jag lyssnar på dem. Det händer inte med någon annan musik, att samma känsla alltid kommer upp men när jag hör dem så är det som om jag flyttas in i något. Det är väldigt märkligt och jag vet inte varför. Kanske har det något att göra med den där bastuvarma konserten i Borlänge för en massa år sedan, en av deras sista, som liksom skapar ett spöke i mig. Eller så är det Niklas röst som jag för evigt älskar! Spana in The Mo - The Right world eller en av världens bästa låtar The Mo - Nostalgia Locomotiv.

Nu är det snart speedway kväll hos mig. Men först lite handboll. God afton!

Inga kommentarer: