söndag 10 maj 2009

Det är över nu...

Nu förklarar jag hockeysäsongen avslutad (även om jag till viss del observerar hur det går i NHL slutspelet). Bronset kändes skönt, tack Tre Kronor. Ni får som helhet godkänt. Och vissa spelare mer än andra. Tack Weinhadl att du blir kvar i Ryssland för det gör aldeles för ont att se en sådan guldklimp spela i LHC.

Tycker att viasat har tagit sig i hanteringen av VM sändningarna (det betyder ju inte att jag tycker att de är bra för det), ett tag när det gick på TV3 var det ju pinsamt och plågsamt att se. Brukar heller inte gilla när Lasse Kinch kommenterar men idag var han ganska underhållande med uttaladen som ex."Omark - snurgubben", "lille Weinhandl", "Han borde få 2+2, två för cross-checking och två för dummheten" eller favoriten: Lasse "Bra gjort av ... " Andreas "Bra och bra han skjöt ju över plexit" Lasse "Jag tittade ner i det ögonblicket" :) Men mest garvade jag nog ändå när Ola Wenström tog på sig rollen som totalidiot när han gjorde segerintervjun med Bengt-Åke, som i sin tur surnade till så att Ola höll på att skita på sig och oj vad han kämpade för att ta sig ur den sitauationen på ett smidigt sätt. Bengt-Åke - Ola 1-0!

Inga kommentarer: