fredag 24 april 2009

Nu är sommaren nära...

Idag har jag varit hos frisören och nöjd blev jag. Har beställt tid för synundersökning också, det var på tiden även om jag åter igen tror att de säger att det inte är något fel. När jag var där på stan kom det fram en kille till mig och sa "du ser ut att vara en sån som gillar djur och natur", undra om han sa det till alla eller om det faktiskt syns på mig. Killen var från Greenpeace. Jag sa att jag tycker de göra ett bra jobb men att jag pendlar lite år från år med mina "välgörenhetspengar" och just nu är det WWF som gäller.

Har börjat snegla liten inför sommaren om festivaler och utbud och kommit fram till att jag kan köra endagars om jag vill på vissa ställen. Det enda jag har önskar mig i födelsedags present är för övrigt skjuts på något sett ner till Göteborg så jag kan få se Antony and the Johnsons och Göteborgs symfoniorkester, jag är liksom inte så sugen av att åka aldeles själv till (eller främst i) den stora staden. Annars leder Peace & Love just nu "artistutbudetligan", Putte i Parken "tillgänglighet/mysighetsligan", Hultsfred "nostalgi och fotograferingstillåtelseligan" och Emmaboda "nyfikenhetsligan". Får se vart det bär, om det någonstans bär.

Nu ska jag gå ut i solen ett tag.

Inga kommentarer: