söndag 26 april 2009

Summerar helgen...

Det jag främst lärt mig av denna helgen är att man inte ska besöka Kolmården när det är strålande väder och Vattenfall bjuder sina kunder på inträdet. Det var galet mycket folk och jag tappade intresset för nästan allt. Bättre att åka dit i höst, betala inträdet själv och njuta av att det är glest mellan besökarna. Jag hade visserligen bara tre mål, att se Fenah och Sting (nya delfinkalvarna), se hur stor Enzo blivit samt in och klappa minigrisarna. Eftersom kön till delfinariet var enorm struntade jag i "showen" och därmed fick jag aldrig se kalvarna eftersom de inte ville simma ut i lagunen där jag satt och väntade. Enzo var dock lika cool som vanligt och jag lyckades ta mig fram bland alla barn och klappa en liten gris. Vad jag vill ha en egen!

På kvällen var vi Skänninge och tittade på "Cadillac - den sanna historien om Hep Stars". Scenografin osv var lite B men det var ändå riktigt bra eftersom killarna som spelade Hep Stars var riktigt grymma musiker och mot slutet när de rev av låt efter låt lyste det spelarglädje i ögonen på dem. Insåg att jag kände till låtarna mer än jag trodde. Konstigt nog blev jag lite nostalgisk också, som om jag saknade den tiden när band for omring och kunde göra spelningar på ungdomsgårdar osv, fastän jag ju inte ens var född på 60-talet.

Pga. besöket i Skänninge missade jag alltså både Sveriges första match i hockey VM och premiären i GP-Speedwayen. Men det kändes som det gick rätt bra utan att jag tittade.

Inga kommentarer: