onsdag 15 april 2009

Kärleken i väst...

Andra vill åka till New York, London eller Paris själv är jag väldigt sugen på Stavanger. Upptäckte på jobbet idag att man snart kan flyga dit från Linköping. Fattar egentligen inte att jag blev så sugen, Stavanger visserligen Norge och spelplatsen för en av mina favoritböcker/favoritfilm, men ändå staden som lever på olja. Och att ta flyget dit, inte miljövänligt och inte heller vänligt mot min flygrädsla. Eller det var just det, att det kanske vore en bra provtur, att det inte är så långt. Som ett övningsteg inför Island (som visserligen inte är planerat men någon gång ska jag dit), som just nu är den enda anledningen till varför jag ser fördelen med att flyga.

Lite sugen på Berlin är jag också, det har varit så mycket "tjat" som Berlin senaste tiden. Och sen går jag ju själv och sjunger på Citys nya dänga där favoritraden är "... så här i efterhand är sagan väldigt fin, vi möttes på ett uteställe nånstans i Berlin".

När jag nu ändå är inne på ämnet musik måste jag även tipsa Vargpakten. Har länge gillat deras Ge mig en pistol och nu har de även lagt upp en låt de gjort med CK Bara jag som dansar, jag får "Livekonsert med CK abstinens".

Insåg förrut att mitt inlägg från igår var lite väl kryptiskt, lät helt enkelt galet. Men det får väl vara så tillsvidare och jag kan fortsätta på det spåret. Idag gjorde jag något som jag funderat på ett tag, resultatet visar sig förhoppningsvis i morgon.

Inga kommentarer: