tisdag 31 mars 2009

Det var en kyckling som hette Gullefjun...

Jag blir allt mer nyfiken över vad som ligger bakom det här med glasbitarna i kycklingbitarna. Det är mystiskt och lite fascinerande.

Kanske ska börja med att klargöra att jag självklart tycker det är fruktansvärt att det finns glas i mat som ska ätas, att människor kan komma till skada. Men eftersom jag inte äter kött känner jag mig inte hotad och kan istället se spänning i det hela, alltså om de hittar orsaken.

Det jag hoppas på att man kommer fram till är att det är kycklingarna själva som ligger bakom det hela - den stora hämnden! Vet bara inte hur det skulle gå till, så istället hoppas jag det är något vid själva "produktionen", gärna i samband med uppfödningen eller dödandet av kycklingarna. Kanske skulle få människor att tänka lite. Känns inte bra om det är någon sjuk människa som gjort det med flit. Och är det i "politiskt" syfte blir jag förbannad, det hela skadar mer än gör nytta, en massa kycklingar har dött i total onödan (allt detta som återkallats och slängs) och om man lägger glas i mat får man fler folk mot sig än med sig.

En fundering jag har är dock om verkligen alla "glaslarm" är äkta? Det borde ju vara tämligen enkelt att stoppa in en bit glas i sin kycklingbit och sedan ringa pressen och tillverkaren. Det finns ju människor till allt.

I vilket fall som helst så hoppas jag att de hittar orsaken snart och att människor ändå slutar äta kyckling och allt annat "producerat" kött.

Inga kommentarer: