tisdag 31 mars 2009

Morrissey använder sin makt och jag hejar på...

Läste precis att Morrissey har förbjudit att kött serveras i huset när han håller konsert i Borås. Det var uppfriskande att höra! Precis samma krav som jag ställde när jag tog studenten, då var det enbart vegetariskt till gästerna i vårt hus. Klart att värden/artisten ska få använda sin makt och styra över sin egen tillställning, passar det inte behöver man inte gå. Dessutom är det ju fånigt att det finns folk som blir arga över en sådan sak, går man dit för att lyssna på musik eller för att äta kött? I så fall skulle jag vara arg jämt och ständigt då det oftast vid konserter och andra evenemang väldigt sällan finns vegetariskt alternativ. På konståknings VM i Gbg fick jag ex. köpa korvbröd med korvbröd i stället, det gick bra det med.

Inga kommentarer: