söndag 29 mars 2009

Nu är det roliga slut, på många håll....

Kom hem från en vecka i Tandådalen igår. Visserligen var inte vädret det bästa men att vara där, ha ledigt och åka lite skidor är inte helt fel. Trist bara att vi hade lite sjukstuga där 5 av 6 i någon grad blev sjuk. För egen del är det dock som värst nu när jag kommit hem, får se om jag lyckas släpa mig iväg till jobbet i morgon.

När jag satt där inne i stugan medan snön vräkte ner och det blåste i trädtopparna ägande jag en del tid åt att titta på konståknings VM. Saknade naturligtvis Stéphane Lambiel och det var synd att svenskarna inte kunde komma lite bättre placerade men så är det. Bara galan kvar, sänds på eurosport i natt och i SVT nästa helg.

Och i dag tog det roligaste med vintern slut, jag tala om skidskyttesäsongen. Vad ska man nu ägna helgerna åt? Det var dock en magnifik avslutning av Helena Jonsson att kamma hem världscupen på det sätt hon gjorde det. Som den pessimist jag är har jag dock en viss oro att någon i något lopp under säsongen ska avslöjas för doping så här i efterhand och strykas ur listorna och med det ändra om så att Wilhelm får totalen istället för Helena, kan det bli så? Äh, nu får jag skärpa mig. Helena är bäst och oavsett om hon skulle hamna två eller etta så är det väldans bra gjort!

Inga kommentarer: