onsdag 11 februari 2009

Vad har jag tagit?

Var det något jag åt, drack eller andades in under dagen som gjorde att jag är som jag är? Eller nu börjar det lugna sig lite, fick sitta ner i gungstolen när jag kom hem och bara ta några djupa andetag och sluta tänka, men förut var jag helt skruvad. Precis som igår har jag gått runt med ett stort och ofta sprucket i skratt leende hela dagen. Började garva åt mig själv när jag gick vid strömmen helt i egna tankar och blev skrämd, så jag hoppade till, av en mås! Och så snubblade jag på mig själv, eller på en liten isbubbla på marken när jag gick från tåget. Var ovanligt social också ja, något känns lite underligt. Men bättre att le än att gråta. Har ju starka misstankar om vart allt har sin upprinnelse. Dessutom tror jag att min sysselsättning på jobbet idag har gjort mig lite galen. Sitter nämligen och formger/gör original på en bok med en jävla massa bilder och bildtexter som ska in och det är mycket att hålla ordning på, och i bakgrunden spelar chefen housemusik så att jag blir ännu mer galen och tar på mig hörlurar och lyssnar på eget musikval som i dag mest blev "Fantisera"... så just det.

Försöker nu lugna ner mig lite till Timos helt fantastiska version av Radioheads Creep, bättre än originalet om jag får säga min mening...

"I want to have control
I want a perfect body
I want a perfect soul
I want you to notice
When Im not around
Youre so fuckin special
I wish I was special

But Im a creep, Im a weirdo.
What the hell am I doing here?
I dont belong here."

Inga kommentarer: