måndag 16 februari 2009

Nu är det fastslaget...

Tors-sön har jag varit hos min syster och hennes familj, bebisen fyllde ett år, det är galet så fort tiden går. Men nu är det måndag och en arbetsdag är avklarad denna vecka, tre kvar. Åh, det där lät negativt, så illa är det inte.

Brevbäraren som kommer till vårt jobb med post är lite tankspridd. Förra veckan fick vi nämligen en hel del brev som verkligen inte var till oss (har även hänt förr). Det påpekade i dag min kollega för "postkillen" och lämnade över breven varpå han utbrister "Nej, men vem har delat ut de här, det är ju inte ens rätt gata", utan ett uns av ironi i rösten. Eh, jag fick hålla mig tills han gått innan jag började garva. Jag har nämligen inte sett någon annan dela ut post till oss än just han. Ännu roligare var att min kollega kollade genom posten för dagen och återigen hittade post till någon annan på en helt annan gata.. "Nej men vem har delat ut de här?", ja vem har gjort det!

Förrutom att postmannen är förvirrad har jag i dag även slagit fast att...
  • JA, jag är helt förälskad i "Howlin" Pelle Almqvist i The Hives. Dessutom är "You dress up for Armageddon" så jävla bäst! Vill jag väldigt gärna se dem live i sommar!
  • Jag kan lyssna på "Fantisera" hur många gånger som helst.
  • Jag har insett att jag gillar spontansång i tråkiga miljöer/situationer, ex radiokören, eller det här. Sitter och hoppas på det i stort sett varje dag på tåget. Ibland blir jag nästan liten sugen själv att ta ton.
  • Att vissa sångares "ylande"(jävligt svårt att beskriva) i endel låtar är aldeles underbart!

Inga kommentarer: