tisdag 17 februari 2009

Gamla och nya hjältar...

Efter matchen mot Rögle i går är kontraktet till elitserien klart men nu ska "vi" vara kvar där vi är, på slutspelsplats. I går när jag tittade på mitt kära Luleå i hockeykväll bubblade jag inombords, inte så mycket för hur de spelade (eller jo Omark fick mig att le stort) utan mer en slags helhet, jag kände en sådan stolthelt över det de gör. Och jag älskar att bära min fina LHF-halsduk.

Någon jag hejade på förr var Per Elofsson. Följde hans karriär noga, han var en stor "idol" eller vad man ska kalla det. Nu är han med i "Mästarnas mästare" (självklart hoppas jag han vinner) i SVT och i dag visade de klipp från hans kariär. Många minnen som berör, jag fällde några tårar och känner fortfarande väldigt starka illamåendekänslor när jag ser en viss jävla "spanjor" åka som en tok i Slat Lake City OS.

Idrott och idrottare berör mig, så är det. Just nu är jag mest fokuserad på skidskytte VM. Det var därför inte helt optimalt att jag bara han se början av morgonens tävling för att sedan sitta på ett tå och undra i en evighet. Radion rapporterade en kortis med "David Ekholm har medaljchans" jag höll på att spricka av nervositet och nyfikenhet och slängde mig vid datorn så fort jag kom in på jobbet. Femma blev han och det var galet bra. Och åter igen guld till världens bästa Ole Einar Björndalen, han är kung, en av de största stjärnorna även på min stjärnhimmel

Inga kommentarer: