söndag 22 februari 2009

Det roliga som inte var roligt blev roligt...

Ja, jag så melodifestivalen i går. Bra? Nej. Roligt? Till största del nej. Men en liten stund låg jag i hoprullad på golvet och tjöt av skratt. En av oss i soffan (nämner inga namn) säger plötsligt under pausnumret "Gränslöst feta Kalle Moraeus". "Va?!", säger jag frågandes
"Ja det stod så", menar personen och syftar på skylten som redan är borta från TV rutan. "Inte möjligt", säger jag och funderar på vad SVT håller på med och drar upp en nyhet från veckan där något TV kanal råkat få ut en testskylt där det stod att George Bush var död, var det ett sådant misstag? "Kanske ett skämt" fortsätter personen i fråga. "Men ett väldigt dåligt och otajmat skämt" menar jag. Så är låten slut och Petra Mede avar framträdandet med orden...
"Det där var Gränslöst feat. Kalle Moraeus". Och jag faller samman i en hög på golvet. Människan har läst feta istället för feat. Så kan det gå och tur var väl det, annars hade det nog blivit tittarstorm och många som "rasat" i kvällstidningarna.

Till något helt annat... Skidskyttebrons och längdsilver idag, samt Luleås vinst mot HV71 igår, det satt fint det där. Sporthelg delux. Det känns dock trist att skidskytte VM är över. Längtar redan till nästa VC.

Inga kommentarer: