tisdag 24 februari 2009

Äntligen!

Jag är varken för eller mot kungahuset men jag måste säga att jag känt en slags glädje idag sedan det stått klart att Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling har förlovat sig. När jag kom hem och knäppte på tvn förstod jag lättare mina känslor... glädjen handlade nog till största del om tillfredsställd nyfikenhet. För äntligen fick man se och framförallt höra den där Daniel som så länge befunnit sig i kulisserna. Och det blir nog bra det där, han verkar ju helt ok. Min glädje kan nog ha en del att göra med att det lär bli ett hejdundrande"evenemang" och sist vi hade kungligt bröllop i Sverige var jag ju inte född. Tycker dock det hade varit lite roligt om de hade rest iväg till ex. Las Vegas och kört DriveIn bröllop och sedan bara satt in en notis i en svensk tidning "Vi har gift oss, Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling, nyårsafton 2009 i Las Vegas", men det är ju visserligen inte försent, de är bara förlovade än.

En minst lika trevlig nyhet är att Jevgenij Plusjenko siktar på comeback. En av väldigt få ryska idrottare jag beundrar.

Och en tanke... det heter förlovad borde det inte sen heta att man har "lovat sig" istället för "gift sig", för i så fall borde man ju tiden innan vara "förgiftad"?!

Inga kommentarer: