söndag 25 januari 2009

Cause I'm having a good time...

I går kväll var jag och såg Champions of rock i Louis de Geer. Det var en hyllningskonsert till Queen med Peter Johansson och hans gästartister/vännerna Mazz Murray och Kerry Ellis som alla tre, liksom bandet varit med i musikalen We will rock you i London. Det var riktigt bra, en skön stämning där publiken stod upp under nästan hela andra akten, kanske inte så konstigt med tanke på dessa röster och låtar.

Till en början var jag dock lite bitter eftersom jag för en tid sedan kontaktade Peter och frågade om man fick fotografera och det verkade inte vara något problem men precis innan konserten i går annonserades fotoförbud. Hmm trist. Dessutom fick jag inte höra Peter sjunga I want to break free, (det gjort Mazz) vilket jag sett fram emot. Men allt det där rann snart av mig och ersattes av betydligt glädjande känslor.

Kände även en stor tacksamhet till Freddie Mercury för alla fantastiska låtar han gjort. Och om det är någon konsert man missat i livet så måste det ju var en Queen konsert med Freddie vid mikrofonen. Så när de under konserten igår kom ett parti med låten These are the days of our lives och klipp ur Queens karriär och sen meddelandet om Mercurys död, hade jag svårt att hålla tårarna borta.

Vi som var där igår var de som bokade biljetterna först. För det skulle väl egentligen bara bli en föreställning men biljetterna såldes som smör i solsken. Så det sattes in fler. Allt som allt blir det fem konserter och alla totalt utsålda. Får hoppas att succén återkommer på något sätt någonstans. Ska föresten nämna att några t.o.m. åkt hit från England. Bland andra ett Mazz Murray fan som hade ett porträtt av henne på armen. Då är man fan.

Skulle kunna skriva betydligt mer men har inte tid. ni vet sport! Herrarnas masstart i skidskyttet är redan igång. En underbart sporthelg har det varit och det kan bli bättre.


Inga kommentarer: