tisdag 27 januari 2009

Bruce is the Boss...

Nu har jag också biljetterna i min hand rent fysiskt. De där biljetterna har för övrigt skapat samtal på jobbet, kanske inte helt konstigt beroende på hur jag betedde mig igår. Det första en av mina arbetskamrater sa när jag klev in genom dörren var "har du hört att de har ställt in Bruce konserter, det står i varenda tidning". Inget roligt skämt, tänkte jag. Tar allt han säger som skämt, det är svårt att veta skillnaden ibland. Exempelvis var det han som i går meddelande mig att "servern fungerar inte, vad har du gjort?".

Senare påstod min chef, även om han kanske mer lade fram det som en fråga, att Bruce Springsteen är något sektlik. Alltså om man varit på en konsert så är man liksom fast och vill dit igen. Och ja, han har nog rätt. Det är något som gör att man vill dit igen. Jag är ju egentligen inget stort fan. Bruce är bra men han är inte på min topp fem lista, men på konserterna vill man gå. Måste ta mig en funderar på varför man reagerar så, kanske är man hjärntvättad ändå.

Insåg förreste att IKEA nog har hjärntvättat mig. Skrev nyss lite om IKEA till en vän och kom på att min kärlek till IKEA kanske finns där för att jag som liten brukade lyssna på "Elmer Hult" dvs kasetteband med en liten råtta/mus som bodde på IKEA och det spelades musik osv. Det hjärntvättade mig, de skapade små IKEA älskare, vilka listiga PR människor.

Kom i från ämnet en aning där. Bruce var ju ämnet. Och jag hämtade alltså ut biljetterna, på ATG ombud. Visste först inte om det gick jag var så stressad igår när jag bokade biljetterna, var så rädd att de skulle försvinna. Därför var det lite nervöst att hämta ut dem, men det gick bra och det var T som jobbade så det var ju extra trevligt ;)

Nu är det bara att vänta till 5 juni. Tycker förövrigt att Hulsfred ska göra klart med en massa bra artsiter (4 x Winnerbäck är ju dock inte helt fel) för jag vill åka dit. Läste följande på rockparty.se "Digitalkameror, mobilkameror och analoga stillbildskameror (även systemkameror) får du ta med dig". Sånt blir jag glad över, äntligen en festival som inte är sur och fånig! Men över 1000kr för att bara få fotografera konserter vill jag inte betala, så gärna något att fotografera (artister/band) tack!

PS: För de som undrar, vår backup på jobbet fungerar, så vi har allt till och med första januari. Och min själ mår något bättre av det.

Inga kommentarer: