söndag 7 december 2008

Riktiga stjärnor på is...

www.cissilia.se

Nu är jag trött och lite frusen men glad. Har tillbringat sex timmar i en ishall för att se delar av SM tävlingarna i konståkning.
JSM herrar fria programmet, SM damer fria programmet samt SM herrar fria programmet. Kändes tråkigt nog som om jag var den enda i publiken som var där enbart som konståkningsälskare och inte för att själv varit eller är aktiv alt. har anhöriga som åker. Trist att det inte kommer ännu fler. Konståking är ju underbart! Att folk inte fattar!

Jag var främst där för att se Adrian och Kristoffer men självklart är alla roliga att se. Adrian var där men fick utgå pga. sjukdom, det var ledsamt och han såg inte så jätteglad ut. Men Kristoffer åkte och hann vann. Inte ett helt felfritt åk men jag är ändå helt förtjust i hans program... vad jag älskar hans koreografi. Jag hoppas han kör samma i EM, det där måste ni se! Jag fick en ny favorit också, Ondrej Spiegl, killen som vann JSM. Gillade honom, även om jag nästan började gråta när han satte igång eftersom han åkte till "the four seasons" precis som Stephane också har gjort. Ja, det var SM och Stephane skulle inte varit med direkt men bara konståkning i sig väcker känslorna av saknad. Vill så gärna se honom! En fördel var att jag slapp sitta på läktaren och må illa av nervositet, vilket jag gjorde under VM.

På tal om fantastiska åk måste jag ju nämna vinnaren i damklassen, Viktoria Helgesson. Strålande åk hon gjorde! Det var sånt där åk som man blev aldeles lycklig av att se.

Säger det igen. Konståking är fantastiskt. Och i mitt nästa liv vet jag vad jag ska satsa på, nu känns det som om det är lite försent. Men något litet flygskär eller piruett kanske jag kan lära mig om jag lägger ner lite tid... se bara på "kändisarna" i "Stjärnor på is", där det blev ett värdigt vinnarpar igår.

Vilken trevlig helg. Konserten i fredags, skidskytte på TV i går och konståkning live i dag. Sämre kan man ha det.

Inga kommentarer: