fredag 5 december 2008

En skön kväll...

Foto: www.cissilia.se

Tjing.
Har precis klivit innanför dörren. Var på Gamla Palladium i kväll och kolla på CK och The High fives. Det var pinsamt lite folk men en stor eloge till killarna som körde på ändå. CK är mästare på just det, tror han skulle ha samma energi på scenen även om det bara stått en person och tittade på, det är stort. Det var så länge sen jag såg honom nu (mer än ett år) men det var samma underbara människa, på scen och utanför. Behövs fler sådana.

The High fives har jag liksom aldrig sett helt förut eftersom det de andra gångerna varit nått som spökat. Har lyssnat mycket på låtarna via myspace så jag var väldigt sugen på att höra det live nu. Visserligen spökade det lite denna gång också eftersom ena gitarristen försvann helt plötsligt och resten av bandet såg frågande ut innan det visade sig att gitarren pajat, men han kom tillbaka efter en stund, så det blev konsert. De är ju i alla fall riktigt sköna och jag blev lite frälst. Jag köpte skivan också så att jag slipper lyssna via myspace. Nu är jag bara sugen på att se dom när det är mycket folk som diggar i publiken, då blir det fulländat.

Självklart hade jag kameran med mig men det blev inte bra, dåligt ljus och jag var lite ringrostig. Ska kolla igenom dem nu eller något borde jag i alla fall göra för jag är inte alls trött nu, skulle kunnat se konsert hela natten eller bara ut och dansa, har spritt i benen.

Puss.

Inga kommentarer: