onsdag 3 december 2008

Bättre sent än aldrig?

I början av veckan gav jag SJ lite beröm här på bloggen men idag får de en skopa skit, eller egentligen är det väl inte SJ s fel när det är "spår fel" eller "signalfel" men ändå, dessa jävla tåg!

Kom sent från jobbet och tog mig till station på rekordtid. Svettig och andfådd klev jag på perrongen i samma stund som tåget rullade in MEN "tåget inställt" hör jag samtidigt i högtalarna. Ja ha, där ser man. Satte mig för att vänta på nästa men kom på att jag glömt sladden till min mediaspelare på jobbet så jag passade på att gå tillbaka, hämta sladden och sen ner till stationen igen.

Nästa tåg var lite sent och perrongen knökfull med människor. Tåget kom, alla klev på, utom jag. Det var så fullt att min panikångest inte klarade av det. Så istället lät jag tåget åka och satte mig och väntade på nästa. Även det var sent så det blev en hel del väntan. Förutom att det var svinkallt var det helt ok, läste lite samt tittade på folk. Tillslut kom tåget och jag kunde åka hemåt. Men fortfarande "signalfel" så det tog dubbelt så lång tid, vilket gjorde att jag hade max 15 min på mig från att tåget stannade till att ta mig till lägenheten för att inte missa dagens avsnitt av julkalender och jag lyckades! Nu är jag supertrött och har ingen ork att steka pannkakor som jag tidigare tänkt. SJs fel. Det är till viss del också SJs fel att jag missade säsongens första skidskytte, jävla skit!

Under hela tiden som jag satt på station gick där runt en kille med en blombukett i handen. Han väntade verkligen på ett tåg men han visste inte riktigt vilket. Han frågade mig och det kom fram att han väntade på ett tåg från Enköpingshållet. Det kändes som om han väntade på någon speciell men att det verkligen blivit fel i kommunikationen. Fick aldrig se honom förenas med den han väntade på. Det hade varit skönt för det var lite sorgligt att se honom vänta så. Se där vad SJs försenade tåg kan ställa till med.

Mitt i allt eländet med tågen kunde jag dock glädja mig åt att jag hunnit lägga in gårdagens skivleverans i mediaspelaren. Verkligen fantastiska köp allihop. I morse när jag lyssnade i genom "and then there was Timo" började jag nästan gråta av hans version av "Without you", liten rysning. Den fick mig också att se fram emot fredag eftersom jag tänkte på den här spelningen med CK förra året...


(upplagd på youtube av "trollungeeee")

2 kommentarer:

Marie Andersson sa...

Ett litet tips från Flen...
Tenplayt - There she goes

(inspelad i aulan under novemberlovet)
(...och nej, tyvärr inte av oss, utan ett gäng från Landskrona, men bandet är elever från Flen)

Kram!

Marie Andersson sa...

http://www.youtube.com/watch?v=7R914W32IOg