tisdag 2 december 2008

Nu börjar det suga i festivaltarmen...

Festival efter festival släpper nu datum, biljetter och de första bokade artisterna... och jag vill redan dit.

Winnerbäck gör "sommarens enda spelningar" på Hultsfred respektive Peace and Love, men det speciella är att det blir en spelning per dag (och olika utformade), i Hultsfred ska han dessutom återförena gamla "Snoddas". Jag vill se! Biljetterna med "Snoddas" spelningen (speciella biljetter) släpps på måndag och lär vara slut på måndag. Så jag blir nog utan, kan ju inte planera sommaren en månad innan jul! Eller kanske?

Peace and Love vill jag som alltid åka på allra helst (tyckte om när jag var sist, även om det var ett tag sen), men som vanligt har jag inte semester då. Hultsfred har dock varit vänliga och flytta till min semester i juli, finemang! Men inget säger ju att jag kommer iväg för det, ska ju ha någonstans att sova och gärna något slags sällskap. Men ett på ett halvår ska jag väl lyckas fixa det.

Har kollat in PIP också, tyckte om när det var sådär litet och biljetten var billig. De har hittills bl.a. bokat Detektivbyrån, men det gör förhoppningsvis övriga festivalsverige också.

Ska verkligen bli spännande att se vad som följer i bandsläpp framöver. Vissa band/artister hoppas jag verkligen på och så är det ju dom man alltid vill se.

Konsert ska jag dock gå på redan till helgen, med kameran i högsta hugg. Det är dags för CK igen och The High Fives. Ska bli skoj.

Sitter för övrigt med en nyaländ hög skivor från CDON, smått och gott gammalt och nytt bl.a. Timo Räisänen, The Hives, SMK, och Hello Saferide. Just nu spelar jag "The Black and white album", det är mycket bättre än jag till och med förväntat mig! Hives vill jag självklart se i sommar.

Nu en helt annan sak. jag irriterar mig så fasligt på frågor utformade likt denna:
"Hur många besökte platsen?
1. Fler än 1000
x. Fler än 2000
2. Fler än 3000"
och så godkänner man inte 1000 alt. 2000 som rätt. 2000 och 3000 är liksom alltid "fler än 1000" det också! Idioter!

Slutar med ett GRATTIS! Till Jonas Jacobsson som fick bragdguldet. Helt rätt! Jag som gammal tävlingskytt tycker det är så roligt att det är en skytt som får ett sånt fint pris.

Inga kommentarer: