måndag 10 november 2008

Små ljuspunkter i en mörk måndag...

Dagen har varit något omvirvlande. Hade verkligen igen som helst lust att gå upp i morse och åka till jobbet, jag ville att helgen skulle fortsätta. I helgen var jag nämligen hemma hos mina föräldrar och där var också min syster och bebisen. Titta på bilden liksom! Visst vill man hellre busa med den där lilla gosebjörnen än åka och jobba?

Men iväg till jobbet kom jag, väl där var jag dock riktigt seg och bad alla förklara saker och ting lite extra tydligt. Framåt lunch var väl huvudet igång något men så uppåt kändes det ju inte. Gick dock ut en sväng på tryckeriet och upptäckte en stor hög riktigt snygga affischer som gjorde mig glad. Hade gärna velat ta hem en och sätta på väggen men så kan man inte göra så jag satte mig vid datorn igen. Och inte tog det lång tid förren en välbekant man dök upp i dörren för att hämta de nyss nämnda affischerna. Hade i och för sig varit ännu trevligare om "K" hämtat dem men detta fick väl duga hi hi. Det var dock lite för mycket att bära för en person så han kom tillbaka senare med ännu en i bandet, jag kan inte låta bli att le. Det är fåningt men när folk jag gillar på ett eller annat sätt är i närheten blir jag glad.

När jag gick hem regnade det och blåste. Hade till en början paraply uppfällt men jag flög typ iväg och det var så svårt att kontrollera, måste sett riktigt komiskt ut. Jag fällde ihop det.
Väl framme vid tåget stod det INSTÄLLT vid mitt tåg. Bara att sitta ner och vänta på nästa. Först satt jag inne på station men en fyllekärring satt där och tjata och lukta så jag gick ut och frös istället. Kände mig som en pingvin men efter ett tag kom någon som gjorde mig varm inombords...för en sekund. Vi växlade inte många ord. Det är verkligen konstigt, inte alls som i somras. Personen kanske inte har samma minne som jag eller så har jag helt enkelt missat något. Fick iallfall ett leende och "hejdå" när vi steg av och jag fick lite att hålla värmen med innan jag gick hem.

Så till något helt annat...
Läste trist kvällstidningsspekulerande på expressen.se igår; att Ola Salo ska leda melodifestivalen. Jag tror inte alls på det MEN om det mot all förmodan skulle stämma betyder det att han inte är med i Jesus Christ Superstar när jag ska se den! Men så gör han väl inte? då tycker jag han är riktigt korkad. Det som dock är helt klar är att en av melodifestivalens delfinaler är i Malmö samma dag som vi ska på "JCS" så det kan nog vara smart att boka hotellrum nu.

Inga kommentarer: