onsdag 5 november 2008

Bästa boken? Ja, förmodligen...



Har precis läst ut
Mannen som elsket Yngve, för tredje gången och det är lika mäktigt och känsloladdat varje gång. Har läst boken när jag tagit mig till och från jobbet (dvs medan jag gått, väntat samt åkt tåg) men som tur är läste jag de sista sidorna ikväll när jag kommit innanför lägenhetsdörren. Sjönk ner bredvid toarullen i badrummet och storgrinade (därav den strategiska placeringen). Det är galet så bra den boken är! Om min bok bara blir en tiondel så bra så är jag mer än nöjd. Och det är så underbart att läsa på noska, världens bästa språk!

Imorgon sätter jag igång med nästa bok om Jarle Charlotte Isabel Hansen, kan inte vara lika bra som "Yngve" men jag lär inte bli besviken på Tore Renberg. Det jobbiga är att den inte finns i pocket så det blir lite tyngre packning på tåget.

Tittade lite på extramaterialet från Mannen som elsket Yngve DVDn igår där Tore berättar att det antagligen blir ännu fler böcker om Jarle men att Yngve nog aldrig dyker upp mer. Den som lever får se eller den som lever får vara nyfiket vänta lättare sagt.. På DVDn finns också klipp när Rolf Kristian Larsen typ provspelar för rollen som Jarle och det är så vackert att lyssna på (han fick rollen i filmen).

Inga kommentarer: