tisdag 18 november 2008

Att rensa...

Det blir lite glest mellan inläggen ibland. Nu är det mest för att jag inte haft tid, eller kanske ro, att skriva. Har varit fullt upp både hemma och på jobbet (brukar iofs aldrig blogga på jobbet men när jag kommer hem är jag så trött).

I helgen var jag hemma hos föräldrarna igen och fortsatte operation "övervåningmakeover". I fredags rensade jag bland en massa grejer som jag fortfarande har kvar i mitt gamla rum, bland annat slängde jag min helt galna samling av Aftonbladets tv-bilagor. En sjuk samling. Jag har alltid gillat tv och runt 1996 någonstans började jag samla på tv bilagor, kanske för att det är så roligt att i efterhand minnas gamla program eller jag vet inte. I fredags åkte de då i väg... fem stora kassar, måste varit runt fyrahundra stycken. Tur att jag slutade samla förra året (och slapp köpa en kvällstidning), det går ju inte att samla på en så sak det borde jag ju tänkt på redan innan jag började. Några nummer har jag dock sparat, de där med speciella omslag.
Lördagen ägnades åt IKEA. Massor med folk och vi kom väl bara hem med det nödvändigaste samt tre handdockor i form av en gris, ett får och en kyckling, tror att mamma och jag tycker de är roligare än vad syrrans bebis kommer tycka. På kvällen monterade vi BILLY bokhylla och i söndags innan jag for hem dammade, sorterade och flyttade vi in alla böcker i denna lilla länga (i ett annat rum). Jobbigt, men bra blev det. Det är dörrar på hyllorna så nu ska dammet hålla sig borta. Nästa steg i renoveringen sker i helgen. Rummet ska rensas helt och tapeterna ska rivas ner.

I morgon drar chefen till Åre. Jag tar över rodret på print/formgivningsdelen av verksamheten, gäller att vara vaken och rensa skallen vid rätt tillfällen. Känns som om jag har hur mycket som helst att göra imorgon men det ska nog gå bra bara jag tar det lungt (vilket iofs är svårt med storkunder som helst ska ha sina saker igår men lämnar dem imorgon haha... men det är bra att de finns). En sak i taget. Men förvänta er inget blogginlägg imorgon. Zzzzzz.

Inga kommentarer: