måndag 6 oktober 2008

Borde kanske engagera mig i något viktigare...

Djupt inne i mig döljer sig ju en hemlighet. Jag har varit en riktigt slav under vissa tv-serier/såpor genom åren. Mest svenska men de är några stycken. Just nu sänds det tack o lov bara en att räkna till denna kategori, Andra Avenyn.

Satt uppe och såg alla veckans avsnitt av Andra Avenyn, efter förra veckan bestämnde jag mih ju för att jag inte skulle det! Men jag blir så jävla engagerad. Det måste vara något fel på mig när jag drabbas av detta tvdramasåpasyndromet. Ibland måste jag liksom bara in och tycka och känna så mycket kring det jag se i triviala serier. Tror det är när jag har behov av att själv få skriva och skapa karaktärer, så botet vore nog att skriva lite på min bok. För ex. igår, eller ja fortfarnde, håller jag på att gå i taket över hur man i Andra Avenyn behandlar karaktärena Kim och Adam, efter att ha sett avsnitt 111 och 112 förstår ni antagligen varför, DET ÄR ORIMLIGT! (för att citera "IdolJuryKirsti") och det är grov misshandel av rollkaraktärer de håller på med. Hur ska detta sluta?

Har haft denna fantastiska låt i huvudet hela dagen. Problemet är bara att jag vill stampa i golvet varenda gång när... ja ni förstår själva när ni hör den.

Inga kommentarer: