onsdag 3 september 2008

Var är trafikpolisen?

Får vara glad att jag kom hem. Åkte precis med en fardåre till busschaufför. Han höll inte den angivna hastigheten mer än två gånger - när det var omkörningsförbud och bilkö samt när det var vägarbete med en massa asfaltsgubbar på vägen, resten av resan körd han 10-30 Km/h för fort hela tiden. Då hör det till historien att stora delar av sträckan är 50 och 70 vägar. Jag var livrädd och att sova (som jagofta gör på bussen) var inte aktuellt. Men då hade jag kanske sluppit se hur han körde i kurvorna utan att sakta ner och hur han pressade en stackars hästtransport (jag trodde ett tag att häststackarn skulle göra sällskap brevid mig i bussen). Tack o lov bromsade han iallafall i stan när en ambulans på utryckning körde förbi. Till saken hör också att han inte avgick i tid eftersom han stod och snacka skit med övriga chaufförer vid stationen När jag klev av tänkte jag säga "ett tips är att du avgår i tid nästa gång så slipper du köra för fort hela sträckan", men som vanligt var jag för feg.

Annars har dagen varit bra. Mycket att göra på jobbet och det känns skönt faktiskt. Nu ska jag slöa lite vid TVn innan jag lagar mat och allt det där tråkiga.

Inga kommentarer: