lördag 6 september 2008

Hur mycket kan man sälja sig?

Ibland går det riktigt snett och nu måste jag säga att det gjort det för det som jag i flera år nu kallat Nyköping hockey och gått och sett samt skrikit på ett antal gånger de senaste åren (mitt "andra lag" i hjärtat... för jag är ju alltid Luleå troget.) Men den senaste tiden har det bara gått mer och mer utför. Förra säsongen spelade de inte bra alls och så kapsejsade ekonomin. Inför denna säsong har de flyttats ner en division (pga ekonomin), det är illa men sådant man kan leva med. Det som jag nu funderar på om man kan leva med är detta...
Bild: nykopingshockey.se/

Jag vet inte hur jag ska reagera, det kändes först som ett skämt! Vad är det för en jävla logga A-laget ska gå under? Och hur kan man sälja ut sitt namn sådär? det måse vara riktigt riktigt illa med ekonomin, men jag kan inte stå ut med att man gör så där. Jag går inte på någon match i år, jag klarar inte av det. Varför fanns det ingen som satte stopp? Jag lider med de riktiga fansen, på samma sätt som för ett antal år sedan när Modo fick för sig att byta logo till nån jävla "tummen upp" hand i turkos... jag hittade ingen bild på den och tack o lov så skrotades idén men då var det också riktigt illa. Det måste finnas människor som kan sätta stopp i tid.

Inga kommentarer: