torsdag 18 september 2008

Ja, jag är hemnetknarkare..

Igår såg jag en artikel på aftonbladet.se med rubriken "Är du hemnet-knarkare?", det fick mig att börja garva. Svaret är JA. Eller jag besöker inte hemnet varje dag men om jag har tråkigt en stund och vill förspilla lite tid, brukar jag gå in där och kan bli kvar där väldigt länge. Enligt artikeln är det många som här hemnet-knarkare men av olika anledningar; hitta bostad, få inredningstips, vill se hur grannarna har det, drömma sig bort. Jag hör nog mest till den sistnämnda kategorin. Jag går för det mesta in och tittar på de dyraste bostäderna (pris: 8000000+), vilka villor det finns! och vilka priser!

Förra veckan hittade jag en bostadsrätt i Stockholm för 30 000 000kr med en månadshyra på 18600kr, det är sjukt! Fyra terasser, men vad ska man ha det till? Det sjukaste är dock att det finns personer som har råd med det.

Jag brukar även titta på hus i min prisklass, det brukar ofta hamna på ett litet fritidshus med utedass, brunn och eventuellt el. Så kan det vara!

Inga kommentarer: