torsdag 18 september 2008

All That She Wants...

Vilken eftermiddag. Praktikanten och jag satt och kom på 80 och 90-tals låtar som vi sen spelade upp via You Tube. Att jobba blev ett snäpp roligare. Musiken väckte minnen och en hel del skratt. Sen kom vi fram till att Kevin Bacon har ett något grisaktigt utseende, det roliga i det insåg vi båda efter en stund.

Mitt i allt, precis när vi lyssnat klart på 99 luftballoons med Nena, klev K in genom dörren för att hämta affischer. Jag var som vanligt väldigt behjälplig. "Kan man få en påse?"sa han "Ja, men jag går och hämtar den" sa jag och han flinade "ja, så brottom är det inte" och vi båda tänkte nog på förra gången när jag gjorde min flygtur in i förrådet. Sen skulle vi packa ner en bunt A3 affischer i påsen, lättare sagt än gjort... jag blir ju som jag blir när han är i närheten och han är ju som han är... så det var vissa svårigheter att genomföra det hela. Men det gick tillslut och han gick. Jag kunde inte sluta le på hela eftermiddagen och praktikanten och jag körde igång nästa klassiker. Tråkigare dagar kan man ha.

Och snart börjar Luleås första elitseriematch för sänsongen... älskar mina norrbottniska björnar! Uppfräschning av webbsidan har de dessutom fått. Snyggt jobbat!

Inga kommentarer: