tisdag 16 september 2008

Father of a son...

Tillbaka på jobbet idag efter ha varit borta några dagar pga sjukdom, helg och ledighet. Lite segt i början men det gick ok. Och vid lunch vaknade jag på allvar...

Vår praktikant berättade att hon sett Patrik 1,5 i helgen och då började diskussionen om homoadoption. Det finns några saker som verkligen tänder min diskussionslåga och detta är en av dem. Tror mina "motståndare" insåg ganska fort att det inte var någon idé. Riktigt konstiga argument fick jag dessutom höra, ibland blir jag lite rädd för personer i min närhet. Vi var 2 personer för homoadoption - jag och praktikanten (ung tjej hon med), emot homoadoption var 3 karlar i ålder 35+, det är märkligt det där. Konstigt föresten att man säger "homoadoption", säger väl inte "heteroadoption"? och det låter mer som om man adopterar en homosexuell än att det är homosexuella som adopterar.


And you’re totally fogged in your head
If you were serious right now
when you said
That it’s because
they will be bullied in school
cause that means you let the bullies set the rules

And you can legislate and oppress
and you can make my life a mess
But you can't change the way I feel
Or convince me that my wish is unreal
And you can strike me down
and fence me
And you can claim
that there’s opinion against me
But I’ll still win over You, Sir
because if you fight Love,
you’re always a loser

So, one day I will become
The Father of a Son
Hallelujah Hallelujah Hallelujah!
/"Father of a son", The Ark



Såg ni förresten "I ditt ansikte"kanal5 igår. Magnus Betnér är riktigt rolig ibland. Se hans stand up från Metodistkyrkan... del1 del2. Går att se på www.kanal5.se men den sidan är seg och full av reklam.

Inga kommentarer: