lördag 13 september 2008

Lite av varje...

Veckan som gått kan gått kan sammanfattas i... skit! Men det är ju roligt att ännu en delfinkalv fötts i Kolmården och att det denna gång är min gamla vän från 1998 dvs. Ariel som blivit mamma. Om allt går bra ska man ev få se ungarna på höstlovet, det är nästan så jag vill åka dit.

I tisdags var jag och såg Arn-riket vid vägens slut. Jag vet inte vad jag ska ge den för betyg, tre kanske. Alltså berättelsen och karaktärerna är väl inte det djupaste men jag kan inte låta bli att tycka om allt fint och snyggt, typ vyerna, hästarna, ritterna, Joakim Nätterqvist och Fanny Risberg, dvs. lite som med första filmen. Tycker dock att den första filmens slut förstörde lite av den här filmens början. Det blir nog bra när allt blir TV-serie MEN det ska ju gå i TV4 så då slaktar de ju allt med reklam så att ingenting blir kvar. Varför behandlas film så illa?

Nu vill jag gå och se Patrik 1,5 men SF eller vem det nu är har fått för sig att "den typen av film" inte går att visa på mindre orter så spridningen blir liten och det verkar som om den inte kommer att gå upp här. Jävligt onödigt att göra så mycket PR för en film som alla inte får möjlighet att se (på bio). Se mer.

Snart dags för Stefan Holms sista tävling (om han vinner vill säga), det känns lite vemodigt på något vis men allt har ett slut, särskilt idrottskarriärer.

Inga kommentarer: