lördag 9 augusti 2008

En konsert på kvällen sitter fint....


Har precis anlänt innanför dörren efter besöket på Stortorget och konserten med
Melody Club. De var som vanligt underbara att se och höra, ger verkligen järnet vart de än spelar känns det som. Och det kom mer folk än vad jag trodde och konstigt nog stannade de flesta trots att det efter några låtar började spöregna.

Efteråt pratade jag lite med bandet eller ja, mest med Nicklas (min favorit sen han var med i The Mo). Fick veta att det där med att bli fotograferade på scenen inte gör dem något. De fick mina "visitkort", såklart det med Kristofer på (de tyckte de var lite roligt). De har ny skiva på G. Jag längtar. Och så nämnde Nicklas Kite, som jag pinsamt nog totalt missat men nu blir det nya saker att lyssna in sig in på. Fan vad jag älskar musik och konserter!

Det skulle bli en underbar kväll bakom kameran men det blev det inte. Jag skulle ha fixat en toppenplats, men det gjorde jag inte även om jag stod längst fram. Och så var det först något jävla fel på kameran, när jag väl fått ordning på det kom regnet. Tog några bilder men ville inte riskera min älskling, vet inte hur mycket vatten han tål. Själv blev jag mest blöt om min frisyr (ja jaghade snitsat till det lite men det försvann ju ganska fort). Hade ju min specialare (fot, strumpa, fryspåse, strumpa, snygg sko) på fötterna så de är varma, torra och goa. Haha.

I en misslyckad bild lyckades jag iallafall få med regnet...


Det värsta hände innan konserten, när jag satt och väntade. Två killar kom fram och ville låna min mobil för att ringa till en kompis så att han kunde ringa upp honom = slut på egna pengar) efter att ha blivit blåst en gång av en okänd person var jag skeptisk. Men till slut ok och det var inga problem alls, samtalet gick på några sekunder, inget annat hände... Förrän ett antal minuter efter när det kommer tre killar och frågar om jag lånat ut min mobil till två killar. "De har precis snott min syrras mobil, kan du kolla upp vilket nummer de ringde". Eh.. jag var helt frågande men gav dem numret Det kändes inte bra, inget kändes bra varken att jag hjälpt de första eller de andra. Jag ska sluta vara snäll. Bara sköta mig själv och skita i andra. Tänka först och handla sen. Så slipper jag bli nojig i efterhand.

Inga kommentarer: