tisdag 26 augusti 2008

The fat cat...

Vaknade i morse mitt i en dröm, den knäppaste upplevelsen på länge. Jag drömde nämligen att jag gick i skolan igen, tror det var mellan eller höstadiet. Vi blev indelade i grupper som på en timma skulle skriva en sång på engelska. I min grupp var vi alla totalt bortkomna på engelska och tiden gick åt till att gräla, var sur på läraren och trotsa uppgiften. Ingen gjorde något. När det var två minuter kvar hade vi inte en rad. Men plötsligt skrev jag ner något med hjälp av en av killarna. Inte så konstig dröm kanske men det var så att när jag vaknade upp från drömmen så satt jag där med sången i hjärnan. Tyvärr ingen hitlåt, utan mer något katastrofal barnramsa eller något men jag tycker ändå det var lite galet. Låten satt i hela morgonen....

A fat cat sleep in my hat.

The fat cat sleep with a rat.
The fat cat eat all my meat.
The fat cat who eat when he sleep.
But when the dog sayvov“.
He wake up, the cat I love.

Ursäkta engelskan, men det var inte utan anledning som jag drömde att min grupp var helt odugliga på det där språket.

Inga kommentarer: