fredag 4 juli 2008

När något griper taget...

En kväll här i veckan hamnade jag mitt i en föreläsning på SVT2. Det var Martin Bengtsson som skrivit boken I skuggan av San Siro som pratade om det han upplevt. Det stack mig rakt i hjärtat och jag satt där och grinade rakt ner i jordgubbskrämen. Han var så bra på att berätta och verkar vara en klok och stark människa trots eller kanske pga. det som hände. Såg sen att det där var en repris och att det kommer ännu en på söndag, och så finns den i SVT play, tackolov eftersom jag inte såg allt från början. SE DEN! Eller läs boken.... det ska jag göra så fort jag kan.
Kom och tänka på allt detta idag när jag såg att Marcus Birro ska skriva en pjäs utifrån boken. Det kan bli hemskt bra, kanske ska jag dra iväg och titta på den våren 09 när den har premiär i Örebro.

Inga kommentarer: