tisdag 20 maj 2008

Ryssland vet vad de ska göra...

Jag sitter här och småsneglar på första semin i ESC. Garvar stundtals, skäms för vad vissa länder skickat, tar några danssteg ibland. Men nyss så irritaderde jag mig på mig själv, att jag föll för det tydliga publikfrieriet. Ryssland hade nämligen slängt in Evgeni Plushenko i deras nummer... alltså en av världens bäst konståkare samt "hans" violinist Edvin Marton. Jag blev så lycklig att jag satt och studsade. Visserligen såg det helknasigt ut när Evgeni skulle åka skridskor på den där lilla ytan och jag önskade hela tiden bort den där sångaren/ Måns-Zelmerlöv-imitatören, men jag sitter här och hoppas att Europa röster vidare det där NU! Mer konståkning i ESC! Vad jag annars tycker om låtarna? Hmm... har redan glömt alla... utom Pokusaj med Laka and Mirela från Bosnia-Herzegovina, vet inte vad det är med den, men något är det, förmodligen vet ingen annan om det bara.

Inga kommentarer: