söndag 25 maj 2008

Ooh leave her Jungman leave her...

Foto: cissilia.se

Var i "Peking" idag och tittade på Ostindiefararen Göteborg som var på besök i hamnen. Vilket skepp! och vad mycket pengar och energi de lagt ner på det, å ena sidan fascinerade å andra lite rubbat. Jag har iallafall uteslutit alla mina eventulla drömmar att leva på ett sådant skepp, inte riktigt min grej om man säger så, men det var roligt att se det. Och av någon konstig anledning kände jag mig lite stolt över det lyckats genomföra något sånt här i Sverige. Hoppas det får segla många gånger till. Det som var mest trist är att Norrköping har en riktigt ful hamn, den var inte värdig en sådan vacker gäst!

ESC är slut, skönt är det. Och vad var det jag sa om Ryssland i det tidigare inlägget? Intryck gjorde de ju i alla fall på fler än mig eftersom de gick och vann hela "tjotaballongen". Bäst då? Som vanligt Björn Gustafsson.

Inga kommentarer: