fredag 11 april 2008

Festival, någon?

Foto: cissilia.se

Idag slog det till, stora festivalsuget och inte blev det bättre av besök på Hultsfredsfestivalens, Storsjöyrans, Peace and Love och Emmabodafestivalens hemsidor. Jag måste åka på någon av dem! Det jävliga är bara att det finns så många hinder i det hela. När det är "P&L" har jag inte ens börjat min semester, Hultsfred är lite väl dyrt och samtidigt som Vätternrundan (som jag iofs inte behöver åka till bara för att pappa och syrrans kille ska åka men ändå) och Storsjöyran är sååååå långt upp och dessutom precis innan min semester slutar. Emmaboda är samtidigt som yran och såååå långt ner, dessutom är det ju mest lite mindre kända (men fortfarnde många bra) artister där. Det största problemet är väl egentligen att jag inte har någon att fara iväg med eller lättare sagt hur smart (och roligt) är det att åka iväg till en festival aldeles ensam? Inte att bo i tält i alla fall, men det försöker jag ju alltid undvika. Till skillnad från tidigare kan jag iallafall köra bil dit, så det går ju. Eller någon som känner för festival?

Några konserter måste jag iallafall gå på, vart det nu än blir, annars blir jag galen. Ska iofs på Bruce Springsteen 5/7, men jag vill se mer mer mer! Gamla favoritband/ artister men också upptäcka lite nytt. Lite av festivalutbudet jag vill se i sommar: Motoboy, CK, Marcus Krunegård, Billie the vison & the dancers, Detektivbyrån, Miss Li, The Hives, Timo Räsisänen, Kent, Håkan Hellström, Lars Winnerbäck, Säkert! och Rufus Wainright, men så självklart en massa andra som ex. Christian Kjellvander, Stefan Sundström, DLK, Nationalteatern, Sahara Hotnights, , Mando Diao och som sagt en massa som verkar spännande. Men allra, allra mest vill jag nog faktiskt se The Hives (de är så jävla grymma live och det var så länge sen sist) och Timo Räisänen (jag har ju helt skandalöst aldrig sett honom live). Men ok, jag lyssnade på CK idag påväg i bilen och fasen vad "kär" jag blev igen han är så fanstastikt underbar på scenen, jag behöver nog en dos aldeles snart! Och Winnerbäck blir det nog av ren tradition haha.

Inga kommentarer: