måndag 14 april 2008

Footloose!

Bild från: //www.footloose-themusical.com Foto: Håkan Larsson

FÖRBÖVELN vilken trevlig eftermiddag jag hade igår på Intima Teatern i Stockholm när jag var och kollade på musikalen "Footloose". Efter de recensioner jag läst innan var förväntningarna inte så höga (jag ville mest bara få se Peter på musikalscenen haha) MEN där fick jag på fingrarna för Footloose var riktigt bra. Ja, ja storyn är väl sådär (men få musikaler har ju en bra story). Artisterna var däremot fantastiska!
Självklart var Peter Johansson i rollen som Ren den som jag gillade allra bäst, han har så förbannat bra röst och den energi han utstrålar skulle nog kunna driva ett växthus. Men ok, det kan kännas en aning fånigt när han spelar tonåring och son till Karolina Rahms karaktär men men sånt får man ta. Så kan jag säga att ingen vill miss Robert Carlsons insats som Micke, det har han till och med fått pris för, gå och titta så fattar ni! Och den som gillar Måns "mumsmums" Zelmerlöw blir nog inte besviken över hans insats... äh fan jag erkänner att till och med jag blev en aning svag för honom och den där sexiga "badboy" looken, haha. Ja, överhuvudtaget om man ska sjunka ner till den nivån och prata folks utseende så kan jag rekomendera alla som gillar snygga danskillar att beställa en biljett till föreställningen NU! Och ja de var riktigt bra på att både dansa och sjunga också :)

Och musikalen nådde som sagt över fantastisk-gränsen, eftersom jag stundtals både hade gåshud på armarna, fuktiga ögon och en jävla massa spritt i benen. I finalnummret när Måns skrek "Vill ni dansa" så tänket jag bara JA men inte en jävel i publiken ställde sig upp, och så feg som jag var satt jag också kvar och bara klappade och dansade sittandes... förbaskade "stela" svenska musikalbesökare.

Dagens tips blir alltså. KÖP BILJETT TILL FOOTLOOSE NU! Några föreställningar är kvar i vår och så fortsätter de i höst men då med vissa rolländrigar exempelvis så ska inte "mums mums" vara med då om jag förstått det hela rätt.

Dagens tips 2: Den helt underbara teasern på CKs nya video: http://www.ck-musik.se/ :D

Inga kommentarer: